keskiviikko 2. maaliskuuta 2016

Lomaterkkui!

Ollut vähän haipakkaa, niin on jäänyt päivitykset vähän väliin. Mulla alkoi talviloma ja sunnuntaina vietettiin tenavan sukulaissynttäreitä eli viikonloppu meni niitä valmistellessa ja juhliessa. Mukelo sai aivan mahtavan lahjan eli vastakaarijousen, jolla me varmasti ammutaan paljon tulevaisuudessa. Jousi on niin järeää kokoa, että kyllä sen kanssa saa mammakin jo vähän jumpata.
Maanantai-aamuna startattiin auton nokka kohti Tamperetta, josta hypättiin bussin kyytiin ja lähdettiin Helsinkiin. Mua kun ei Hesassa saa ajamaan kuin just ja just keskellä yötä. Oli siis äidin ja pojan laatuloman vuoro. Onnibussin edukkaalla 12,50€ menopaluu meiltä molemmilta ei edes kannata ajella tuota väliä itse.
Helsingin päässä popsittiin terveellisesti Heset ennen kuin kirjauduttiin hotelliinkaan. Samalla bongailtiin vahingossa sukulaisia, mikä oli melkoinen yhteensattuma. Hotellilta lähdettiin etsimään ratikkapysäkkiä ja jopa löydettiinkin oikea sekä osattiin nousta oikeaan suuntaan menevään oikeaan ratikkaan ja päästiin suureksi hämmästykseksi kohteeseen. Eli Sealife. Onneksi kierrettiin paikka kahteen kertaan, koska ensimmäisen kierroksen olin vain liekeissä siitä, että oikea kulkuväline löytyi. Joo, olen maalta, enkä häpeä sitä.

Kierreltiin siis muutamaan kertaan Sealife ja sen jälkeen lähdettiin shoppailemaan. Meidän ensimmäinen ostoskierros suuntautui Stockmannille Hamleys-osastolle. Junnu osti itselleen CSI-paketin ja mä ostin pojalle ja hänen kaverilleen jotkut dinonkasvatus-hässäkät. Siitä suunnattiin ruokakauppaan, ostettiin välipalaa ja iltapalaa hotellille. Otettiin pienet lepohetket ja mentiin kokeilemaan allasosasto.
Valitettavasti allasosasto oli melkoisen viileä ilmaltaan ja vedeltään, joten jäi aika vähäiseksi vesileikit. Lähdettiin sitten takaisin huoneeseen, jonka olin toivonut kylpyammeellisena. Junnu pyöri pitkän aikaa ammeessa ja nautti elämästään.
Aamulla ensin käytiin syömässä aamupalat ja sitten tultiin huoneeseen vielä hetkeksi hengailemaan. Junnu halusi kylpeä lisää ja eihän siinä muu silloin auttanut. Seuraava kohde olikin lähellä eli Luonnontieteellinen museo. Aivan mahtava paikka! Ollaan käyty siellä aiemminkin ja aina vaan juniori haluaa sinne uudestaan ja uudestaan.
Tänne varmasti palaamme seuraavillakin retkillä. Tämän jälkeen suuntasimme vielä lelukauppaan Kamppiin ja ostimme viimeiset ostokset, treffasimme ystävää, syötiin ja kahviteltiin. Siitä sitten bussilla kohti Tamperetta. Tampereella tehtiin vielä nuoli- ja maalitauluostoksia ennen kotiutumista.
Ihan loistava reissu oli. Junnu on niin reipas jo, että pitkäkin päivä sujuu aika sutjakkaasti reissussa. Huomenna sälli lähteekin taas uuteen reissuun, varsinainen reissumies.